dilluns, 27 de juliol del 2015

BIBLIOTEQUES DE MADRID

La setmana del 13 de juliol vaig anar a Madrid per assistir a un curs de direcció escènica que impartia el director i actor polonès de Jaroslaw Bielski al Teatro Replika. Aquí em teniu fotografiada al costat dels meus companys, amb qui vam treballar conceptes com el superobjectiu, l'esdeveniment inicial i la versemblança.



Un dels matins que tenia lliure vaig fer una visita al Círculo de Bellas Artes. La seva biblioteca, integrada per uns 20.000 volums s'especialitza en Història i Teoria de l'Art, Pensament i Poesia. Aquí teniu algunes imatges d'aquesta cèlebre institució fundada el 1880.







També vaig fer un cop d'ull a la Biblioteca de la Casa Encendida, integrada per 7.000 documents, entre els quals destaquen els fons dedicats a Educació, Medi Ambient, Solidaritat i Cultura Contemporània. La biblioteca està formada per quatre seccions: hemeroteca, mediateca, biblioteca jove i sala d'ofimàtica. Té 66 punts de lectura.





Els meus passejos matinals també em van portar a una llibreria que té un molt bon fons teatral Con Tarima Libros (prop de la Plaza de Santa Ana), on vaig comprar "El arte de la comedia" d'Eduardo De Filippo i "100 metros cuadrados" de Juan Carlos Rubio.

I a la Real Academia de Bellas Artes de San Fernando, on vaig descobrir una fascinant exposició de José Hernández, titulada "El sueño anclado". Aquesta va ser una de les obres que més em va agradar. La tècnica emprada és llapis i tinta, duu per títol "Là-bas VII" i forma part d'una sèrie de dibuixos creats per a il·lustrar un guió de Luis Buñuel, que el director aragonès mai no va arribar a filmar.


Per cert, a alguns vagons del metro de Madrid vaig veure textos de la interessant iniciativa Libros a la calle, que difon al transport públic obres de Juan Goytisolo, Manuel Leguineche, Elena Poniatowska o Quino, entre d'altres.

Mentre redactava el post la Clàudia em va explicar que a la biblioteca de la localitat on viu, Olesa de Montserrat, es posarà en marxa a la tardor un club de lectura sobre teatre. Aquest club se sumarà als altres dos existents a la Biblioteca Santa Oliva: el general i el de novel·la policíaca.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada