dilluns, 29 de setembre del 2014

LA BIBLIOTECA DEL MONESTIR DE LES AVELLANES

Fa un parell de caps de setmana em vaig allotjar al monestir de Santa Maria de Bellpuig de les Avellanes, que està prop de la localitat lleidatana d’Os de Balaguer.

Es tracta d’una antiga abadia de l'Orde de Sant Agustí, on a principis del segle XX es va instal·lar una comunitat de germans maristes i que des del 1994 funciona com a allotjament rural.

El monestir també allotja l'arxiu de l'historiador i col·leccionista Josep Maria Gavín i Barceló, que es pot visitar amb cita prèvia.

Les imatges que us mostro avui no són de l’arxiu sinó de la biblioteca de l’establiment, on predominen les novel·les i els llibres de temàtica religiosa:













Per cert, aquells dies també vaig visitar el molt recomanable Parc Astronòmic del Montsec!


I mentre jo gaudia d'uns dies de repòs, la meva companya de teatre Carmen estava fent el Camí de Sant Jaume i m'enviava aquesta fotografia de la impressionant Biblioteca Pública Provincial de Burgos, l'origen de la qual es remunta al 1871. El nou edifici que l'alberga és obra dels arquitectes Andrés Celis i Jael Ortega.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada