dijous, 7 de febrer del 2013

UNA JUBILACIÓ I UN PASSEIG PER PARÍS

La meva companya de feina Pilar es va jubilar fa un parell de setmanes. Unes de les primeres coses que ha fet per a estrenar aquest tan merescut descans ha estat un viatge a París. Des d’allà m’ha fet arribar aquestes fotografies sobre biblioteques i és que segons ella mateixa explica: “Tot passejant pels carrers de París aquestes imatges em van fer pensar en tu”.

La primera fotografia és de la Biblioteca Marguerite Audoux, una de les 58 que integren la xarxa municipal. Té al voltant de 50.000 documents i uns 1.100 metres quadrats.

Del seu fons destaquen tres centres d’interès: un dedicat al Judaisme, un altre sobre la vida obrera i un darrer sobre poesia.


I aquesta és la Biblioteca Richelieu, una de les seus de la Bibliothèque Nationale de France (coneguda amb l'acrònim BnF). La seu principal d’aquesta institució és la François Mitterrand, de la qual ja us he parlat en alguna ocasió a aquest bloc (que per cert, acaba de fer 4 anys).

La seu Richelieu-Louvois, que acull les col·leccions especialitzades de la BnF (arts escèniques, mapes, estampes i fotografies, monedes, plànols...), està en procés de renovació fins al 2017. Una part del fons ha estat traslladat a una altra ubicació.




1 comentari:

  1. Saps que no sóc aficionada als blogs però m'he sentit per un moment important pensant que amb aquella màquina de fotos no gaire complicada, m'has traspassat a la pantalla.

    És veritat, vaig pensar molt amb tu.
    Petons

    ResponElimina