diumenge, 5 de juny del 2011

LA BIBLIOTECÀRIA QUE MÉS EN SAP DE LLIBRES

La Nancy Pearl és una bibliotecària nord-americana que va néixer el 12 de gener del 1945. Des dels 10 anys ja tenia clar que es volia dedicar a aquesta professió. Fins el 2004 va ser la directora del Washington Center for the Book de la Seattle Public Library. En sap un munt de llibres i sovint apareix a la ràdio fent-ne recomanacions. A més ha publicat diverses guies literàries. I també té un programa televisiu mensual.

Pearl ha estat premiada en diverses ocasions i aquest any la revista Library Journal l’ha declarada Bibliotecària de l’Any. Com ella diu: “The role of a librarian is to make sense of the world of information. If that's not a qualification for superhero-dom, what is?”.

La seva popularitat és tan gran que fins i tot té una nina amb el seu aspecte. De fet, aquesta “action figure” ha estat el meu regal d’aniversari. Em va arribar fa uns dies en un paquet que el meu amic Carlos em va enviar des de Melbourne! M’ha encantat!

Aquí teniu algunes fotografies d’aquest magnífic present (a la part de darrera de l'embocall hi ha dades força interessants sobre la història de les biblioteques):

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada