dilluns, 9 de maig del 2011

LA BIBLIOTECA PREFERIDA DE RUIZ DE HITA

La biblioteca d’avui és una biblioteca escolar literària que el protagonista de llibre “Los príncipes valientes”, descobreix gràcies al seu amic Ruiz de Hita, “un niño pecoso y moreno, al que le han salido muchas pecas alrededor de los ojos de tanto leer”.

Allà veu que els llibres“son la mayoría ilustrados, y traen una página de viñetas cada dos páginas de letras en una imparcialidad y una tolerancia pedagógicas, que van a hacer de mí un lector de trazos antes que un lector de alfabetos. Estos libros son joyas de la literatura juvenil, resumidas por un guionista, por una adaptador, por la más sujetada mano de obra editorial, que teclea a tanto la holandesa”.

Tot i que aviat pren consciència que també: “Hay en la biblioteca otros libros que no traen dibujos, que son unicamente de letras, y pronto entidendo que tienen más prestigio los niños que sólo leen esos libros densos, macizos de abecedario”.

La novel·la explica la història d’una infantesa a una ciutat del cinturó industrial de Barcelona l’any 1974 en el sí d’una familia d’immigrats, un món i una època que han estat molt evocadores pel lector (i prescriptor) d’aquest llibre, el Lluís, un usuari habitual de la biblioteca on treballo.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada