dimarts, 24 de maig del 2011

LA BIBLIOTECA ON VA LA PALOMA

La meva lectura d’aquesta Setmana Santa ha estat la magnífica novel·la “El tiempo de las mujeres” d’Ignacio Martínez de Pisón. De fet, m’agrada força aquest autor i també n’he llegit dues obres més seves: “Carreteras secundarias” i “Foto de familia”.

El llibre explica la història de tres germanes la María, la Carlota i la Paloma, força diferents entre sí i totes elles propietàries d’un secret que les altres ignoren.

La petita, la Paloma, és la més atractiva, esbojarrada i conflictiva de la família , però també, una gran aficionada a la lectura: “La biblioteca la había descubierto gracias a Antonia. En la biblioteca todos esos tesoros estaban expuestos como cofres abiertos. Podía pedir hasta tres libros a la vez pero sólo podía llevarme uno a casa, de modo que me sentaba allí a leer y decidía cuál de los tres sería el elegido. Lo que más me extrañaba de aquel sitio era que, salvo unas cuantas enciclopedias y obras de consulta, no había libros a la vista. Tenías que rellenar con letra clara unas fichas, entregarlas en el mostrador de préstamos a una mujeruca pálida y con cara de perro pachón. Pulsaba ésta la tecla del interfono y leía las signaturas con voz de cajera de supermercado (…). Poco después aparecían los libros, y digo aparecían porque aquello tenía algo de truco de magia”.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada