divendres, 26 de novembre del 2010

BIBLIOTECA MODEST SALSE I CAMARASA

L'entrada d'avui del Libraries of the World està dedicada a la Biblioteca Modest Salse i Camarasa d'Hostalric, inaugurada el 1982 i batejada amb el nom d'un mestre d'escola que va donar classes a aquesta localitat gironina durant la postguerra franquista.

Les fotografies d'aquesta biblioteca me las ha fetes arribar el Josep, que narra la manera (un pèl accidentada) com va anar a parar a Hostalric: "He passat moltíssimes vegades per la carretera d'Hostalric, però va haver de ser un descuit qui m'hi va fer entrar per primera vegada. Jo anava en scooter per l'AP-7 en direcció Girona i vaig passar-me l'estació de servei del Montseny. Com que el llum de la benzina es queixava, davant la possibilitat de quedar-me sense combustible, vaig sortir a Hostalric, força abans d'arribar a l'estació de servei de les Medes. I així va ser com vaig descobrir Hostalric".

Un cop allà va decidir anar a la biblioteca, que, com ell explica, "està ubicada actualment dins del Centre Cívic de Can Llensa, just davant de la Torre dels Frares i ben aprop de l'ajuntament. És una biblioteca diàfana, de reduïdes dimensions, té una planta petita, però amb tres plantes: la inferior és una sala de lectura, a la planta baixa hi ha el tauler de préstec, revistes i llibres i la planta superior conté un bon nombre d'ordinadors i més prestatges per llibres. L'edifici, restaurat amb gran criteri estètic, amaga algunes incomoditats: la biblioteca, per exemple, no té lavabo intern ni ascensor. No obstant, l'espai que hi ha està ben aprofitat i la gent que hi treballa ho ha organitzat tot de forma pràctica i adequada als serveis que es presten.

Allà hi vaig conèixer la Neus Puig, que em va estar explicant el seu funcionament, mentre estava atenta a que els nens arremolinats damunt d'un ordinador no fessin massa xivarri. I els que els ordinadors connectats a Internet és un dels serveis estrella d'aquestes biblioteques i fan una gran tasca social i integradora, com es pot veure fàcilment només fent una ullada a la demanda que tenen per part de ciutadans immigrats i de la mainada del poble".

Aquí teniu algunes de les fotografies que va fer el Josep.

Com conclou el col·laborador més actiu d'aquest bloc: "Quatre fotos més tard vaig continuar el meu camí cap a Girona".

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada