divendres, 19 de novembre del 2010

BIBLIOTEQUES DEL PERÚ

La Pilar, companya de feina meva a la Biblioteca Les Corts-Miquel Llongueras ha passat un mes a Perú, visitant el seu fill i com ella explica: "Suposo que motivada per poder ensenyar-les després i per deformació professional vaig anar fent fotos a les poques biblioteques amb les que em vaig anar trobant tot passejant pels carrers de Lima, Cuzco i Arequipa".

Aquí teniu unes imatges de la Biblioteca Municipal Manuel Beingolea, inaugurada l'1 de octubre del 1922. La trobada d'aquesta biblioteca "va ser emocionant perquè està situada en al barri de Barranco, on vàrem arribar passejant i, de cop, en girar un carrer ens va aparèixer una bola vermella sobre el mar, era el sol que s'estava ponent i ho vam sentir com un regal increïble".


La Pilar va saber que la biblioteca "la van aconseguir els veïns després lluitar per ella". La meva companya relata: "Vaig treure el cap discretament i per un moment em vaig traslladar a les biblioteques de la postguerra que surten a les pel·lícules espanyoles: un conserge, mirant-me un tant preocupat, un parell de nens asseguts en una taula gran i un silenci increïble. La sala infantil, cosa curiosa, era tancada tot i ser les 7 o així de la tarda".

Aquí teniu una altra biblioteca de Lima que va cridar l'atenció de la Pilar perquè "compartia protagonisme amb l'oficina d'Hisenda".

Aquesta és la Biblioteca Regional Mario Vargas Llosa d'Arequipa, localitat natal de l'últim guanyador del Premi Nobel de Literatura.

I per últim, aquí us mostro la façana de la Biblioteca Municipal de Cuzco, una ciutat del Sud-est del país, declarada Patrimoni Unesco per la seva riquesa arquitectònica.

Com diu la Pilar "Em fa il·lusió que aquestes fotos comparteixin l'espai amb d'altres sense importar de quin país són".

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada