dimecres, 4 d’agost del 2010

BIBLIOTECA LLUÍS BARCELÓ I BOU

Un dels últims caps de setmana del mes de juliol vaig viure una experiència força recomanable.

Vaig recórrer nombrosos indrets de Palamós de la mà del guia de la ruta literària “El Palamós de Truman Capote" que organitza el Museu de la Pesca de l’esmentada localitat.

Aquesta ruta commemora el 50è aniversari de l’arribada del meu escriptor favorit a Palamós, on hi va passar tres temporades (les primaveres i els estius de 1960, 1961 i 1962), buscant la tranquil•litat necessària per poder escriure “A sang freda”.

El recorregut, que dura prop d’hora i mitja, acaba a l’Hotel Trias, el primer lloc on Capote es va hostatjat, acompanyat de Jack (la seva parella), un buldog vell, un caniche blanc i una gata siamesa.

Al bar de l’hotel ens van convidar a un dry martini, la beguda favorita Truman Capote.

Després de fer el recorregut literari, no podia deixar passar l’ocasió de cercar la biblioteca de Palamós, la Biblioteca Lluís Barceló i Bou, que a aquelles hores era tancada, però que vaig fotografiar de tota manera.


La biblioteca rep el nom d’un historiador i bibliotecari del poble, té 30.000 documents de diferents suports i des del 2008 ocupa aquest nou edifici de prop de 1000 metres quadrats.

Al jardí que l’envolta vaig trobar aquestes paraules de la novel•lista britànica Virgina Wolf:

Per cert, dies després de la visita a Palamós, em van regalar la novel•la “L’home dels pijames de seda” de Màrius Carol, que justament parla de l’estada de Truman Capote a aquest poble de la Costa Brava.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada