dijous, 29 de gener del 2009

PRÒLEG

Borges deia que “Siempre imaginé que el Paraíso sería algún tipo de biblioteca” i Charles Bukowski escrivia al seu poema “El incendio de un sueño” (sobre la destrucció de la Biblioteca Pública de Los Ángeles” a causa del foc) els següents versos:

(...)

The old L.A. Public
most probably kept me from
becoming a
suicide
a bank
robber
a
wife-
beater
a butcher or a
motorcycle policeman
and even though some of these
might be fine
it is
thanks
to my luck
and my way
that this library was
there when I was
young and looking to
hold on to
something
when there seemed very
little
about.

Les biblioteques han estat i són la meva vida. Els viatges també. Aquest és un homenatge a totes les biblioteques del món que he conegut. Us convido a visitar-les amb mi.

3 comentaris:

  1. Biblioteques emblemàtiques, exòtiques, modernes, històriques, de lluny i d'aprop. Les Biblioteques les fan els edificis i el que hi contenen. M'agradaria també dediquessis un comentari al seu personal, que és el que les redimensiona en la seva part més humana.
    I ara, a viatjar s'ha dit !

    ResponElimina
  2. Gràcies pel teu comentari. És el primer que en fan!!! I sí, hi parlaré també del personal (tinc històries de tota mena).

    ResponElimina
  3. Warren m'encanta el teu blog. M'has trasportat a les biblioteques que has visitat i, per un moment, jo també m'he endinsat en aquest món de prestatges i llibres, sentint-los tan especials com tu els sents.
    No deixis de viatjar ni, per suposat, de fer treballar les teves cèl.lules grises (mon amie) per escriure i deleitar-nos a tots :-).

    ResponElimina